
Avril

In Nantes ontdekte ik de Franse cosmetica keten Avril. Dit merk biedt een breed gamma producten aan: van make-up, gezichts- en lichaamsverzorging, tot een specifieke mannen- en babylijn. Het merk claimt daarnaast volledig biologisch te zijn. Niets nieuws zou je denken, want tegenwoordig profileren veel cosmeticabedrijven zich op deze manier. Ik bezocht één van hun vestigingen om te ontdekken wat hen dan wél onderscheidt van de concurrentie.
Avril heeft een nogal ongewone marketingstrategie: ze maken (bijna) geen reclame, waardoor de prijs van de producten enorm gedrukt wordt. Een oogpotlood voor 3 euro? Check ✔️Een reinigingsmousse voor 7 euro? Dubbel check ✔️✔️
Wetende dat bijna 70 procent! van de uiteindelijke verkoopprijs aan marketing wordt besteed, verklaart daarom veel.
De aanpak blijkt te werken want ondertussen heeft Avril al meer dan 20 vestigingen in Frankrijk geopend en zijn er ook al heel wat verdeelpunten in de rest van Europa. Jammer genoeg bestaat er (nog) geen Belgische vestiging, maar wie toch eens een kijkje wil nemen in een van de winkels, kan altijd de grens oversteken naar Lille.
Ook daar zijn reeds 2 officiële filialen geopend.
Ondanks dat er weinig budget aan branding wordt gespendeerd, zijn de boutiques zeker een bezoekje waard. De kleurrijke verpakkingen in de lumineuze panden zorgen voor een aangename winkelervaring.

Mooi kleurpigment, lange houdbaarheid én droogt de lippen niet uit.
Een aanrader, en dat voor amper 6 euro!

Daarnaast probeerde ik nog een oogpotlood en een foundation. Het oogpotlood 'does the job', maar het enige probleem is dat deze niet waterproof is, waardoor het na een tijdje soms uitloopt. Ik denk dus dat ik persoonlijk meer gebaat ben met een waterproof variant.
Nieuw in hun gamma is het duo oogpotlood met 2 verschillende kleuren.
Handig voor wie van afwisseling houdt!

Conclusie: een interessant merk dat veel te bieden heeft. Ik ben alvast benieuwd naar hun huidverzorgingsgamma!
